Många företag förstår inte det värdefulla i att ha en blogg.
De tror att en vanlig webbsajt räcker.
Så är inte fallet idag.
Företag som bloggar har generellt fler inbound länkar, vilket betyder mer trafik från sökmotorer. Det är bara en av fördelarna. Här listar jag 8 anledningar att alla företag behöver en blogg.
1. En blogg drar trafik till din sajt och gör därmed att du får större exponering av ditt varumärke.
2. Skapa nya inlägg regelbundet och posta, så indexerar Google din sajt med nya fraser och keywords, vilket gör att bloggen syns ännu mer online.
3. Att ha en blogg ger dig och ditt företag ”expert-status” inom ert område och ger kunderna en trygghet i att du vet vad du gör och kan din sak. Skapa innehåll som är relevant för dina kunder och målgrupp. Utbilda, tipsa och informera.
4. Stärker ditt varumärke. Ju mer den växer och blir större, desto starkare blir ditt varumärke.
5. Genererar leads. All trafik som dras till din blogg är leads du har möjlighet att konvertera till kunder.
6. Öka prenumerationer. När du har en blogg med värdefullt innehåll, postar regelbundet och ser till att innehållet är relevant för din målgrupp är det lättare att öka antal prenumerationer på ditt nyhetsbrev och e-postlistor.
7. Sociala Medier. Det ger dig relevant innehåll att dela på sociala medier.
8. ROI. Marknadsförare som prioriterat bloggning har 13 gånger högre chans att uppnå positiv ROI. (HubSpot State of Inbound, 2014)
No Comments